Algemeen

Wat is een streekproduct?

De Streekboer verkoopt alleen producten die lokaal geproduceerd zijn. Als norm houden we aan dat de producent binnen een straal van 40 kilometer van het verzamelpunt is gevestigd. Het hoofdingrediënt van het product moet vervolgens binnen 50 kilometer van de boer zijn geproduceerd. Wij kiezen bewust voor lokaal omdat de consument zo zelf kan bekijken of de boer en productiewijze hem of haar aanstaat. Dit heeft wel gevolgen. Door onze principes komt het voor dat we niet alles aan kunnen bieden. Immers, bananen groeien niet in de buurt. Wel kunnen we heerlijke producten uit het seizoen aanbieden. Dat, omdat wij geloven dat uit het seizoen en uit de buurt ook écht beter en gezonder is.

Waarom lokaal?

De Streekboer gelooft dat lokaal eten beter is om verschillende redenen. Het is milieuvriendelijker, gezonder en transparanter. Kortom, beter voor natuur, dier én mens. Doordat voedselproducten niet zo ver hoeven te reizen, zijn veel verpakkingen om voedsel overbodig. Dit scheelt dus brandstof voor transport én plastic verpakkingen en is dus beter voor het milieu. Veel voedselproducten worden vandaag de dag bewerkt om ze langer goed te houden. Er worden geur-, kleur-, smaakstoffen of conserveringsmiddelen aan toegevoegd om de geur, kleur en smaak voor langere tijd te behouden. De Streekboer geloof er in dat producten op z’n best zijn wanneer ze zo dicht mogelijk bij de natuur blijven staan en er geen ‘vreemde’ dingen zijn toegevoegd. Dit kan, zolang de producten maar vers geleverd worden. Door te eten uit de streek wordt dit mogelijk. Als laatste zorgt De Streekboer ervoor, doordat boeren direct aan klanten leveren, dat de voedselketen transparant blijft. De klant kan direct bij de boer terecht voor vragen over de productie- of bereidingswijze. Zo weet iedereen wat hij/zij eet en hoe de prijs van een product tot stand komt.

Ik heb een leuk idee en wil jullie graag verder helpen!

Wat leuk! Suggesties, tips en verbeterpunten zijn altijd welkom. Je kunt je tips mailen naar info@destreekboer.nl of telefonisch contact opnemen met De Streekboer via 085-0160276. Heb je problemen met of suggesties over de bestelmethode? Dan kun je ook eens kijken naar de chatfunctie rechtsonder op de website. Stel je hier je vraag, dan probeert een van ons je zo snel mogelijk te helpen!

Ik ben een boer en ik wil mijn producten graag aan jullie leveren, kan dat?

Dat kan zeker! Stuur een mailtje naar info@destreekboer.nl, vertel wie je bent en wat je maakt, dan nemen wij contact met je op.

Ik ben een potentiële beheerder en het lijkt me leuk om een verzamelpunt op te richten, kan dat?

Leuk dat je geïnteresseerd bent! Als beheerder heb je een passie voor lokaal geproduceerd voedsel en beschik je over een ruimte waar eenmaal in de week een afhaalmoment georganiseerd kan worden. Daarnaast ben je wekelijks tussen de tien en twintig uur beschikbaar om het verzamelpunt te onderhouden. Daarvoor krijg je een vergoeding in de vorm van een percentage van de omzet. Eigenlijk heb je dus je eigen kleine onderneming binnen De Streekboer. Lijkt dat je wat? Stuur dan een mailtje naar info@destreekboer.nl, vertel wie je bent en waar je een verzamelpunt zou willen openen dan nemen wij contact met je op.

Bestellen

Hoe moet ik bestellen?

Bestellen kan heel simpel en snel. Via de website maak je een account aan op de webshop bij jou in de buurt. In de webshop selecteer je de producten die je wilt hebben. Daarna ga je naar je digitale winkelmand en klik je op versturen. Als alles goed is gegaan, ontvang je automatisch een ontvangstbevestiging en een bestelbon. Hierop staat ook op welk tijdstip en op welke plek de boeren je de producten rechtstreeks overhandigen. Heb je geen mail ontvangen dat je bestelling is bevestigd? Dan is er iets fout gegaan met het bestellingsproces. Neem via de mail of via de chatfunctie rechts onderaan de website contact met ons op dan maken we het zo snel mogelijk met u in orde.

Waarom kan ik sommige producten niet meer vinden die ik eerder wel kon bestellen?

Bij De Streekboer werken we met het aanbod uit de streek. Sommige producten zijn seizoensgebonden of kunnen vanwege het weer niet geoogst worden. Daarnaast wordt vaak niet op hele grote schaal geproduceerd, waardoor producten soms simpelweg niet meer leverbaar zijn.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Mocht je bestellingen willen wijzigen of annuleren, neem dan even contact met ons op via info@destreekboer.nl of telefonisch via het nummer 085-0160276.

Kan mijn bestelling bezorgd worden?

Bezorgen is helaas (nog) niet mogelijk. Wel bieden we, dankzij de afhaalpunten, de mogelijkheid je bestelling niet alleen in Sneek, Heerenveen, Leeuwarden of Groningen af te halen maar ook bij een afhaalpunt bij jouw in de buurt. Geef in je winkelmandje aan dat je je bestelling op een van de afhaalpunten af wilt halen en wij zorgen ervoor dat je bestelling daar terechtkomt!

Ik ben mijn bestelling vergeten op te halen, wat nu?

Dat is vervelend! Wanneer je bestelling tegen het einde van het afhaaltijdstip nog niet is afgehaald, dan proberen we altijd telefonisch contact met je op te nemen om wat te regelen. Lukt dit niet, dan zullen de boeren, wanneer mogelijk, de bestelling weer voor je meenemen zodat je het een week later op kunt halen.

Betaling

Hoe werkt de betaling?

Je kunt bij De Streekboer op drie verschillende manieren betalen.

1. Automatische incasso
Wanneer je de bestelling plaatst dan geef je daarmee toestemming om eenmalig per bestelling het bedrag te innen. Bestel je voor het eerst bij De Steekboer dan zal het bedrag anderhalve week (op zaterdag) na het ophalen bij je worden geïnd. Bestel je voor de tweede keer of later dan is het iets sneller en wordt het op de volgende woensdag na het ophalen geïnd. Ben je het niet eens met het incasso of heb je vragen neem gerust contact met ons op.

2. iDeal
In je winkelmandje kun je aangeven dat je de bestelling met iDeal wil betalen. Je komt dan in een scherm van Mollie Payments. Hier kun je de keuze maken bij welke bank je de transactie wil voldoen. Blijkt dat na het afhalen van je bestelling producten niet aanwezig zijn? Dan boeken we het teveel betaalde bedrag terug op je rekening.

3. PayPal
In je winkelmandje kun je aangeven dat je de bestelling met PayPal wil betalen. Je komt dan op de website van PayPal. Vul je accountgegevens in om de betaling te voldoen. Blijkt dat na het afhalen van je bestelling producten niet aanwezig zijn? Dan boeken we het teveel betaalde bedrag terug op je rekening.