Geschreven door Monique

In Heerenveen staan sowieso twee man/vrouw sterk voor je klaar. Aafje, Tineke of Pauline vormen samen wisselende duo’s. Wie van de drie niet werkt, komt meestal toch wel langs om de boodschappen op te halen. Dus eigenlijk zijn ze er alle drie altijd 😉 Drie echte ambassadeurs dus waar we heel erg trots op zijn!..x

Twee personen sterk is geen overbodige luxe trouwens: Het is tenslotte één van de drukste afhaalpunten. Daarom hebben we speciaal voor het punt in Heerenveen deze rolbanner laten maken. Want wat doen toch al die mensen in de rij daar?!

Dus wie weet wordt de rij de komende tijd alleen maar langer! Het maakt het vrijwilligersteam daar niks uit. Ze draaien hun hand niet om voor een paar kratten extra. Het hele team is inmiddels kind aan huis in de Heerenveense Welkoop. Super mooi om te zien hoe ze door het team vaste medewerkers geholpen worden als het moet. Ik spreek niet alleen de vrijwilligers maar ook Bouke, inmiddels (helaas voor de Welkoop en voor ons) bedrijfsleider af daar. Hij vertelde me met trots dat hij het was die destijds De Streekboer had ontdekt voor de Welkoop filialen. ‘Niet iedereen zag het gelijk zitten hoor. Ze vonden het ook gek dat ik iets faciliteerde dat niet meetbaar en hooguit indirect extra omzet zou genereren. Maar ik geloof in jullie concept. Dat zouden wij als Welkoop nooit beter kunnen dus dan moet je de andere de ruimte geven. En ik heb daar nooit spijt van gehad. En de andere filialen die inmiddels zijn aangesloten ook niet.’

Nu is het mijn beurt om trots te zijn. Want het is niet vanzelfsprekend dat een bedrijf zomaar ruimte voor je wil maken. In een winkel telt immers elke vierkante meter. Daar waar onze kratten staan, kan geen handel staan van de winkel zelf. Het is fijn om te horen dat de waarde van ons concept gezien wordt door een commerciële collega en dat we de ruimte krijgen.

Ik bedank hem ervoor en hij wordt er spontaan verlegen van. ‘Het is geen moeite joh. Toevallig komen er op jullie afhaaldag net geen leveringen. Dus er is ruimte zat in het magazijn.’

Maar ik had al even een kijkje genomen. Ik zag echt wel dat ze echt moeite doen om een hele hoek voor ons leeg te houden op de donderdag zodat onze vrijwilligers werkruimte hebben. De sfeer is opperbest achterin de winkel waar ‘onze klanten’ moeten zijn.

Het team van vrijwilligers dat aanwezig is op de dag dat ik er was legt uit: ‘De meeste klanten komen in de uren dat wij er ook zijn. Dan kunnen we ze persoonlijk helpen. Dat is het fijnste. Maar er zijn altijd een paar mensen die het net niet halen. Als de laatste bestellingen op één kar passen en het is zo tegen 19.30 uur dan mogen we de kar richting de kassa rijden. Dan helpen de kassamedewerkers de laatste Streekboerklanten. Wij zorgen dat het zo overzichtelijk mogelijk is ingepakt. De meeste late klanten weten zelf ook hoe ze alles bij elkaar kunnen zoeken. Maar heel fijn dat ze bij de kassa een oogje in het zeil willen houden.’

Ik weet inmiddels meer dan genoeg. Ook hier is de service optimaal. Klanten komen graag en voelen zich gezien. En dat is precies onze bedoeling. Want boodschappen ophalen van boeren die met zoveel aandacht hebben geproduceerd verdienen ook bij het laatst stukje van de korte keten maximale liefde!

Waar word jij blij van bij het ophalen van je boodschappen?

Geef een reactie

whatsapp knop