ContactVeelgestelde vragenOver De Streekboer

Gezond, lekker en lokaal eten

De Streekboer brengt de beste producten van lokale boeren naar jouw keuken

Over de boxen van De Streekboer

Zijn de producten in de boxen lokaal?

De producten in de box zijn in de eerste plaats biologisch, waar mogelijk zullen wij de box uiteraard vullen met producten van onze lokale telers uit Noord-Nederland. De producten uit het buitenland proberen we ook zoveel mogelijk in te kopen bij boeren waarmee we een rechtstreekse lijn hebben. Denk bijvoorbeeld aan de bananen van een kleine biologische coöperatie uit de Dominicaanse Republiek.

Zijn alle producten in de boxen biologisch?

Alle producten in de boxen zijn biologisch gecertificeerd. Dit betekent: Geen gebruik van kunstmest, gif of genetisch gemodificeerde producten.

Welke losse producten kan ik toevoegen aan mijn box?

Je kunt aan de verschillende boxen nog biologische aardappels toevoegen. In het seizoen kun je ook perssinaasappels, rechtstreeks van onze teler uit Spanje, toevoegen.

Wat zit er in mijn box?

Klik op de box in de webshop om per box te zien wat je die week kunt verwachten. Wij werken voornamelijk met biologische seizoensproducten.

Zit ik ergens aan vast als ik bij jullie bestel?

Nee! Je kunt ervoor kiezen om een abonnement op een box te nemen zodat je er zeker van bent dat je wekelijks of tweewekelijks een box krijgt. Dit is niet verplicht. Je kunt ook gewoon wekelijks los bestellen.

Wat als ik een product uit de box niet lust?

We hopen je in onze nieuwsbrief te inspireren om te koken met het seizoen en in onze box. Om voedselverspilling te voorkomen, mag je in het opmerkingenveld bij je bestelling één product aangeven die je niet wenst te ontvangen in jouw box. Wij zorgen voor een alternatief.

Hoe zit het met de betaling?

De eerste keer betaal je met iDEAL. Dit gaat daarna automatisch over in automatische incasso.

Ik heb een abonnement en wil een weekje overslaan, kan dat?

Uiteraard! Stuur ons een mail via info@destreekboer.nl en we zorgen ervoor dat jouw box op je vakantieadres terechtkomt of een week wordt geannuleerd.

Levert De Streekboer ook aan bedrijven?

Werk je bij een bedrijf dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft? Overweeg dan eens onze biologische maxi-fruitbox.

Kan in mijn bestelling ook annuleren?

Uiteraard! Dit kan tot woensdagochtend 10 uur door te mailen naar info@destreekboer.nl

Leveren jullie ook biologische kerstpakketten?

Wij zouden het heel leuk vinden om werknemers te verrassen met een waardevol, biologisch kerstgeschenk. Neem contact met ons op via info@destreekboer.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Help! Mijn vraag staat er niet bij!

Neem gerust contact met ons op via info@destreekboer.nl!

Vragen over de thuisbezorging

Kan ik de boxen laten thuisbezorgen?

De boxen worden thuisbezorgd in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden).

Kan ik kiezen wanneer mijn box wordt bezorgd?

Je kiest zelf kiezen tussen bezorging op de donderdagavond of de vrijdagavond tussen 17 en 22:30 uur.

Waar kan ik de boxen laten thuisbezorgen?

Je kunt de boxen in heel Nederland laten bezorgen.

Wat betaal ik voor thuisbezorging?

De kosten van thuisbezorging zijn €7,95. De kosten zijn onafhankelijk van het aantal pakketten dat je bestelt. We besparen het het liefste zoveel mogelijk verpakkingsmaterialen. Bestel je meerdere boxen, dan zullen we proberen dit in één box te verpakken.

Kan ik zien hoe laat mijn box bezorgd wordt?

Je krijgt op de dag van de bezorging een track-and-trace code. Op die manier kun je de chauffeur realtime volgen en hoef je er geen halve dag voor thuis te blijven.

Ik wil graag dat mijn box op een afgesproken plek neergezet wordt, kan dat?

Zeker! Wil je een plek afspreken waar we het wekelijks neerzetten, geef dit dan aan bij het opmerkingenveld bij je bestelling. Een eenmalige bezorginstructie kun je, op eigen risico, aangeven bij ontvangst van de track-and-trace van onze bezorgpartner Trunkrs

Mijn box is niet op de afgesproken tijd geleverd, wat moet ik doen?

Door drukte op de weg kan het voorkomen dat de chauffeur iets later arriveert dan gepland. In de Track & Trace die je hebt ontvangen, kun je live volgen wanneer de bezorger verwacht wordt. Voor verdere vragen over je levering kun je uiteraard altijd bij ons terecht. Is je pakket al onderweg? Dan is het sneller direct contact op te nemen met de klantenservice van onze bezorgpartner Trunkrs via de chat op https://trunkrs.nl/.

Vragen over de overgang van het oude naar het nieuwe Streekboer concept

Ik heb een Streekboer maandlidmaatschap, wat gebeurt hiermee?

Je lidmaatschap wordt per direct stopgezet. Omdat de maandelijkse bijdrage altijd achteraf terugwerkend plaatsvindt zal er niet meer geïncasseerd worden. Maandleden krijgen dus twee weken lidmaatschap van De Streekboer cadeau.

Wat gebeurt er met mijn jaarlidmaatschap

Ben je jaarlid? Dan ontvang je drie boxen helemaal gratis: je 1e, 6e en 12e box. Het enige wat je betaalt, zijn de verzendkosten. Bestel deze week jouw eerste box op destreekboer.nl, wij zorgen er automatisch voor dat je die gratis ontvangt. Wil je ook je 6e en 12e box automatisch gratis krijgen? Sluit dan direct, of na je eerste levering, een abonnement af op een van onze boxen.

Waarom deze veranderingen?

Onze eerdere manier van werken is helaas niet toekomstbestendig. In Noord-Nederland zijn te weinig mensen die zo hun boodschappen doen. Om te voorkomen dat De Streekboer binnenkort helemaal moet stoppen, gooien we het roer om. We maken onze werkwijze minder complex en foutgevoelig. We zetten in op hetgeen onze klanten van ons vragen: ruimere mogelijkheden tot thuisbezorging en de focus op verse, groenten en fruit van topkwaliteit, altijd biologisch en lokaal waar mogelijk.

Kan ik de nieuwe box nog ophalen op een afhaalpunt?

Alle afhaalpunten worden direct gesloten. Je kunt je box laten thuisbezorgen in heel Nederland op donderdag of vrijdag tussen 17 & 22 uur. De kosten hiervoor bedragen €7,95.

Wat gebeurt er met mijn huidige abonnement op een Streekboer groentetas, fruittas of snackbox?

Jouw huidige abonnement komt per direct te vervallen. Je kunt zelf kiezen voor een nieuw abonnement op een of meerdere van onze nieuwe biologische boxen.

Waarom leveren jullie geen vlees en zuivel meer?

Het toevoegen van vlees en zuivel bij de bestelling maakt het systeem te complex, te foutgevoelig en daardoor te duur. Dit kan niet uit. Hierdoor hebben we besloten hier mee te stoppen.

Kan ik droogwaren bijbestellen voor in mijn voorraadkast?

Momenteel niet. We sluiten niet uit dat we dit in de toekomst wel weer gaan toevoegen.